Acupunctuur Behandeling
De behandeling duurt 45-60 minuten. Eerst wordt met de acupuncturist uw klachten en gezondheidstoestand besproken en waarom u bent gekomen. Daarna wordt uw pols gevoeld en naar uw tong gekeken. Dit zijn 2 diagnose middelen die we in de Chinese Geneeskunde gebruiken. Op basis van de persoonlijke diagnose van uw klachten plaats de acupuncturist een aantal zeer kleine naaldjes verspreid over uw lichaam. Daarna mag u 30 minuten relaxen of slapen.
Wat kunt u verwachten?
- Intakegesprek
- Wat zijn de kosten van acupunctuur?
- Wordt acupunctuur vergoed?
- Wat zijn de ervaringen met acupunctuur?
- Acupunctuur tegen diverse klachten
- Wijze van betaling
- Klachtenprocedure
Het intakegesprek
Bij een locatie en acupuncturist ter keuze kunt u uw klachten voorleggen, waarna uw acupuncturist kan uitleggen wat acupunctuur voor u kan betekenen en hoe het voorlopige behandelplan er ongeveer uit ziet.
Wat zijn de kosten van acupunctuur?
Vrijblijvende intake: | gratis (15 minuten) |
Eerste en vervolg behandeling: | 75 euro (45 minuten) |
Behandeling kinderen tot 13 jaar: | 55 euro (30 minuten) |
Wordt acupunctuur vergoed?
Acupunctuur wordt (gedeeltelijk) vergoed vanuit de aanvullende verzekering. Dit betekent dat u geen eigen risico hoeft te betalen. Indien u aanvullend verzekerd bent, controleer dan van tevoren bij uw zorgverzekeraar hoeveel u per behandeling vergoed krijgt en uw maximale vergoeding per jaar.
Wij zijn aangesloten bij de beroepsverenigingen NVA, Zhong en NWP, en de koepelorganisatie KAB. Hier vindt u een overzicht van alle vergoedingen van zorgverzekeraars voor acupunctuurbehandelingen.
Wat zijn de ervaringen met acupunctuur?
Verschillende wetenschappelijke onderzoeken tonen aan dat acupunctuur zeer effectief is bij lichamelijke en emotionele klachten en dat acupunctuur het algehele welzijn sterk bevorderd. Ook onze cliënten zijn enthousiast over de behandelingen met acupunctuur.
Acupunctuur tegen diverse klachten
Benieuwd bij welke klachten acupunctuur u kan helpen? Bekijk hier een overzicht van alle klachten
Wijze van betaling
Infomedics regelt onze betalingen. U ontvangt van hen aan het begin van de maand per mail een digitale factuur van de behandelingen van de maand ervoor. U dient deze zelf te betalen en eventueel in te dienen bij uw ziektekostenverzekeraar.
Klachtenprocedure
Onze behandelaars voldoen aan de door de overheid gestelde eisen voor zorgaanbieders Wet Kwaliteit, Klachten en Geschillen Zorg (Wkkgz). Wij vragen u om eerst met uw behandelaar in contact te treden zodat we samen tot een oplossing kunnen komen. Verder informatie hierover kunt u hier vinden.